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[Unity]Unity4.6リリース 翻訳的な何か有り

公開日: : 最終更新日:2014/11/28 Unity, 雑記

http://unity3d.com/unity/whats-new

まだ全然扱えていないのにどんどん上がっていくバージョンよ‥‥。

翻訳的な要約的な何か。

The new UI system is leaps ahead of the the old, it’s easy it is to build what you want and do it quickly with little or no coding necessary. Get all this out of the box:

CREATE AT SPEED
Fast and flexible workflows
Low memory allocations and high performance
Easy multiplatform deployment
Unique animation capabilities

新しいUIシステムが出来たらしい。
早くて柔軟なワークフロー、低メモリ割り当てでハイパフォーマンス、マルチプラットフォームが容易、ユニークなアニメーション機能など眉唾物。

FULLY OPTIMIZED
With batching, texture atlasing and the new canvas component, we’ve come up with the optimal solution to allow your UIs to execute quickly on GPUs.
Draw calls are kept low and performance remains high across all supported Unity platforms and device resolutions.

UIをGPU上ですぐに実行するソリューションを作ってみたけど、
ドローコールが少ないままで、ハイパフォだそうです。

INTUITIVE LAYOUT TOOLS
Laying out and resizing elements is easy with the new Unity UI.
Design detailed layouts using the Rect Transform layout tools, and automate grids of UI elements with our built-in components.

レイアウトサイズ変更が簡単らしい。

FLEXIBLE ANCHORING
Take advantage of simple visual tools to anchor UI elements.
The UI element maintains its anchored position regardless of changes to parent size or screen resolution. Want to anchor different elements relative to different positions on the canvas? No problem.
Unity_

UIのアンカーだなー。
もちろんアンカーじゃなくて、固定も出来るとのこと。

SMOOTH RESIZING
You can set UI elements to stretch along with the parent rectangle, or to maintain fixed margins inside it. In addition, each side of a UI element can be anchored individually, allowing you to set up sophisticated layouts without scripting.

収縮と固定マージンを設定できるようになったとのこと。
スクリプトなしで個別に出来るよ!

GET ANIMATED
Animation plays a key part in your new UI workflow for creating dynamic layouts with slick transitions.
Animate any part of your UI layouts, from bouncing buttons to animated material properties for detailed motion.

UIの一部をアニメーションで出来るそうです。

ふむふむ、とりあえずまだ自分はいいかな。
nGUIあるし。

とか言いながらチュートリアルをやって要約を更新しました→[Unity]Unity4.6 UIチュートリアル Lesson1.UI Canvas 日本語要約

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